Ειδική Διαπαιδαγώγηση: Ως ειδική διαπαιδαγώγηση ορίζονται οι συνεδρίες που λαμβάνουν τα παιδιά και οι έφηβοι με σοβαρές αναπτυξιακές δυσκολίες μη τυπικής ανάπτυξης ( αυτισμός, νοητική υστέρηση, διάφορα γενετικά σύνδρομα).

Στόχος της ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι η βελτίωση των δεξιοτήτων του παιδιού σε όλους τους τομείς που αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Τα προγράμματα μας βασίζονται στην δομημένη εκπαίδευση, όπως αυτή ορίζεται από την επιστήμη της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς (ΑΒΑ), κατά την οποία δουλεύονται όλοι οι τομείς δεξιοτήτων του παιδιού και δίνεται έμφαση στην θετική ενίσχυση (αμοιβή) των θετικών συμπεριφορών. Σε αυτά τα προγράμματα ακολουθούμε τις Αρχές και τον Κώδικα Δεοντολογίας των Αναλυτών Συμπεριφοράς, όπως δίνεται απο το Συμβούλιο των Πιστοποιημένων Αναλυτών Συμπεριφοράς( http://bacb.com/).

Για την ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης, της αμοιβαίας επικοινωνίας και του παιχνιδιού εφαρμόζεται το μοντέλο DIR/Floortime, όπως παρέχεται απο τον αντίστοιχο οργανισμό της ICDL στο link http://www.icdl.com/

Το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών της ειδικής διαπαιδαγώγησης αποφασίζεται ύστερα από συζήτηση με την οικογένεια.

 

Λογοθεραπεία: Οι συνεδρίες λογοθεραπείας γίνονται είτε σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ή μη τυπικής ανάπτυξης. Τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης είναι πιθανό να μην αρθρώνουν σωστά κάποιους ήχους της ομιλίας ή να εμφανίζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λεξιλογίου.

Τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης χρήζουν λογοθεραπείας για την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, την αντιμετώπιση των δυσκολιών σίτισης και των προβλημάτων που αφορούν τη φωνή.

 

Παρεμβαση σε Δυσκολίες Σίτισης

Στο γραφείο μας δουλεύουμε με δυσκολίες σίτισης, που μπορεί να αντιμετωπίζουν είτε παιδάκια τυπικής είτε μη τυπικής ανάπτυξης.

Οι δυσκολίες σίτισης οφείλονται σε έναν ή συνδυαστικά απο τους παρακάτω παράγοντες:

-    δυσκολίες συμπεριφοράς (άρνηση να φάει)

- στοματοκινητικές δυσκολίες

-   ιατρική/ οργανική αιτιολογία.

 

Σχεδόν το 40% των παιδιών με δυσκολίες σίτισης, εμφανίζουν ταυτόχρονα και στοματο-κινητικά ελλείμματα.

 

Για να παρέμβουμε στις δυσκολίες σίτισης θα πρέπει να έχει αποκλειστεί ο ιατρικός παράγοντας ή να έχουμε σαφείς οδηγίες από τον γιατρό που παρακολουθεί το παιδί. Στις δυσκολίες σίτισης δουλεύουμε συνδυαστικά, τόσο με Ανάλυση Συμπεριφοράς όσο και με στοματο-αισθητηριακή προσέγγιση.

 

Σχετικό Link για τον τρόπο που δουλεύουμε, μπορείτε να δείτε εδώ ( το video είναι στα αγγλικά και αποτελεί ομιλία από συνέδριο):

http://legacy.wpsu.org/live/2012_player/69437


Ομάδα Κοινωνικών Δεξιοτήτων για παιδιά & εφήβους με αυτισμό

Η ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων αποτελείται από παιδιά ή εφήβους με αυτισμό ή παρόμοιες κοινωνικές δυσκολίες. Στην ομάδα δουλεύονται οι δυσκολίες αλληλεπίδρασης και φιλιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, εξαιτίας των περιορισμένων κοινωνικών τους δεξιοτήτων.

Η ομάδα δημιουργείται μόνο όταν υπάρχουν στο Δεντρόσπιτο παιδιά ή έφηβοι παρόμοιας λειτουργικότητας και θα μπορούσαν να ωφεληθούν από μια τέτοια ομάδα. Σε αντίθετη περίπτωση, δουλεύουμε με τα αδέρφια των παιδιών, δημιουργώντας μικρές ομαδούλες παιχνιδιού. Στόχος μας είναι τα αδέρφια τυπικής ανάπτυξης να βοηθήσουν το αδερφάκι τους με αυτισμό να αναπτύξει καλύτερες δεξιότητες παιχνιδιού και επικοινωνίας.