Ειδική Διαπαιδαγώγηση: Ως ειδική διαπαιδαγώγηση ορίζονται οι συνεδρίες που λαμβάνουν τα παιδιά και οι έφηβοι με σοβαρές αναπτυξιακές δυσκολίες μη τυπικής ανάπτυξης ( αυτισμός, νοητική υστέρηση, διάφορα γενετικά σύνδρομα).

Στόχος της ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι η βελτίωση των δεξιοτήτων του παιδιού σε όλους τους τομείς που αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Τα προγράμματα μας βασίζονται στην δομημένη εκπαίδευση, όπως αυτή ορίζεται από την επιστήμη της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς (ΑΒΑ), κατά την οποία δουλεύονται όλοι οι τομείς δεξιοτήτων του παιδιού και δίνεται έμφαση στην θετική ενίσχυση (αμοιβή) των θετικών συμπεριφορών. Σε αυτά τα προγράμματα ακολουθούμε τις Αρχές και τον Κώδικα Δεοντολογίας των Αναλυτών Συμπεριφοράς, όπως δίνεται απο το Συμβούλιο των Πιστοποιημένων Αναλυτών Συμπεριφοράς( http://bacb.com/).

Το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών της ειδικής διαπαιδαγώγησης αποφασίζεται ύστερα από συζήτηση με την οικογένεια.

 

Λογοθεραπεία: Οι συνεδρίες λογοθεραπείας γίνονται είτε σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ή μη τυπικής ανάπτυξης. Τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης είναι πιθανό να μην αρθρώνουν σωστά κάποιους ήχους της ομιλίας ή να εμφανίζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λεξιλογίου.

Τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης χρήζουν λογοθεραπείας για την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, την αντιμετώπιση των δυσκολιών σίτισης και των προβλημάτων που αφορούν τη φωνή.

 

Παρεμβαση σε Δυσκολίες Σίτισης

Στο γραφείο μας δουλεύουμε με δυσκολίες σίτισης, που μπορεί να αντιμετωπίζουν είτε παιδάκια τυπικής είτε μη τυπικής ανάπτυξης.

Οι δυσκολίες σίτισης οφείλονται σε έναν ή συνδυαστικά απο τους παρακάτω παράγοντες:

-    δυσκολίες συμπεριφοράς (άρνηση να φάει)

- στοματοκινητικές δυσκολίες

-   ιατρική/ οργανική αιτιολογία.

 

Σχεδόν το 40% των παιδιών με δυσκολίες σίτισης, εμφανίζουν ταυτόχρονα και στοματο-κινητικά ελλείμματα.

 

Για να παρέμβουμε στις δυσκολίες σίτισης θα πρέπει να έχει αποκλειστεί ο ιατρικός παράγοντας ή να έχουμε σαφείς οδηγίες από τον γιατρό που παρακολουθεί το παιδί. Στις δυσκολίες σίτισης δουλεύουμε συνδυαστικά, τόσο με Ανάλυση Συμπεριφοράς όσο και με στοματο-αισθητηριακή προσέγγιση.

 Σχετικό Link για τον τρόπο που δουλεύουμε, μπορείτε να δείτε εδώ ( το video είναι στα αγγλικά και αποτελεί ομιλία από συνέδριο):

http://legacy.wpsu.org/live/2012_player/69437

 

ΟΜΑΔΑ LEGO®-Based therapy & Ομαδικών Κοινωνικών Δεξιοτήτων για παιδιά με μειωμένη Συναισθηματική Ωρίμανση ή Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας ( Γ Δημοτικού έως ΣΤ Δημοτικού)

Προϋποθέσεις για την ένταξη του παιδιού στην ομάδα είναι το παιδί να έχει καλές δεξιότητες ομιλίας και ακολουθίας οδηγιών.

Συνήθως προηγείται συνέντευξη με τους γονείς & το παιδί για να ληφθούν πληροφορίες οι οποίες θα φανούν χρήσιμες στους θεραπευτές.

Στην ομάδα δουλέυονται οι παρακάτω στόχοι:

-          Συνεργατικό παιχνίδι (cooperative play)

-          Επίλυση κοινωνικών προβλημάτων (social problem solving)

-          Επίλυση σύγκρουσης (conflict resolution)

-          Υιοθέτηση οπτικής του άλλου (perspective taking)

-          Δεξιότητες συζήτησης (conversational skills

O τρόπος διδασκαλίας βασίζεται στην Επιστήμη της Ανάλυσης Συμπεριφοράς με παρουσίαση της συμπεριφοράς από τον ενήλικα, παρουσιαση της συμπεριφοράς από το παιδιά και ανατροφοδότηση, μέσα από ποικίλες ευκαιρίες εξάσκησης μέσα σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού.

Επίσης χρησιμοποιούνται τεχνικές από το LEGO®-Based therapy, με την κατασκευή μοντέλων από τουβλάκια Lego, με σκοπό την αναπτυξη της συνεργασίας και της κοινής επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών.

Οι συναντήσεις οργανώνονται για 1 ½ εκπαιδευτική ώρα με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα, κάθε Σάββατο και με βάση το πρόγραμμα λειτουργίας του κέντρου.