ΕΝΑΡΞΗ: ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΟΜΑΔΑ LEGO®-Based therapy & Ομαδικών Κοινωνικών Δεξιοτήτων για παιδιά με μειωμένη Συναισθηματική Ωρίμανση ή Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας ( Γ Δημοτικού έως ΣΤ Δημοτικού)

 Προϋποθέσεις ένταξης στην ομάδα: το παιδί έχει καλές δεξιότητες ομιλίας και ακολουθίας οδηγιών.

 Θα προηγηθεί συνέντευξη με τους γονείς & το παιδί για να ληφθούν πληροφορίες οι οποίες χρειάζεται να γνωρίζουν οι θεραπευτές.

 Στοχοθεσία εκπαίδευσης

-          Συνεργατικό παιχνίδι (cooperative play)

-          Επίλυση κοινωνικών προβλημάτων (social problem solving)

-          Επίλυση σύγκρουσης (conflict resolution)

-          Υιοθέτηση οπτικής του άλλου (perspective taking)

-          Δεξιότητες συζήτησης (conversational skills)

Τρόπος Διδασκαλίας

O τρόπος διδασκαλίας βασίζεται στην Επιστήμη της Ανάλυσης Συμπεριφοράς με παρουσίαση της συμπεριφοράς από τον ενήλικα, παρουσιαση της συμπεριφοράς από το παιδιά και ανατροφοδότηση, μέσα από ποικίλες ευκαιρίες εξάσκησης μέσα σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού.

Επίσης θα χρησιμοποιούνται τεχνικές από το LEGO®-Based therapy, με την κατασκευή μοντέλων από τουβλάκια Lego, με σκοπό την αναπτυξη της συνεργασίας και της κοινής επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών.

 Οι συναντήσεις οργανώνονται για 1 ½ εκπαιδευτική ώρα με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα, κάθε Σάββατο και με βάση το πρόγραμμα λειτουργίας του κέντρου.

 Ομαδα 1: 10:30-11:45 για παιδιά Γ & Δ Δημοτικού

 Ομάδα 2: 12:15- 13:30 για παιδιά Ε & ΣΤ Δημοτικού

 Αριθμός παιδιών ανά ομάδα:  3

 Μηνιαίο Κόστος (ανεξάρτητα συνόλου συναντήσεων) : 65 ευρώ

 Απαραίτητη προϋπόθεση η χρήση μάσκας από το παιδί σε όλη την διάρκεια της ομάδας.

Επικοινωνία: 2821071506 η μέσω email απο την ιστοσελιδα μας www.dentrospito-chania.gr

Απόσπασμα από το ερευνητικό άρθρο :

Tanner, A., & Dounavi, K. (2020). Maximizing the potential for infants at-risk for autism spectrum disorder through a parent-mediated verbal behaviour intervention. European Journal of Behavior Analysis.

 

 Μια απο τις πιο συχνές ενδείξεις μη τυπικής ανάπτυξης είναι η μειωμένη κοινωνική επικοινωνία και η μετατόπιση του βλέμματος του βρέφους προς το κοινό αντικείμενο/κατεύθυνση που κοιτάζει ο ενήλικας. Η ανάπτυξη της κοινής προσοχής, δηλαδή η ικανότητα του βρέφους να «συντονίζει την προσοχή του μεταξύ αντικειμένων και ανθρώπων που αλληλεπιδρούν με σκοπό να αποκτήσει γνώση των αντικειμένων ή γεγονότων».

Συμπεριφορές κοινής προσοχής αποτελούν το μοίρασμα της προσοχής (δηλ ακολουθώ το βλέμμα του ενήλικα προς ένα αντικειμενο η γεγονός) και η κατεύθυνση της προσοχής προς το άλλο άτομο.

Η ακολουθία του βλεμματος του ενήλικα από την πλευρά του βρέφους αποτελεί θεμελιώδη ικανότητα σχετικά με την αναγνώριση του προσώπου και την κατανόηση των πρώιμων επικοινωνιακών σημαδιών.

Τα βρέφη πρέπει να έχουν αναπτύξει αυτή την δεξιότητα μέχρι την ηλικία των 12 μηνών.

Κατά την περίοδο της βρεφικής ηλικίας (κάτω των 18 μηνών) δεν παρατηρούνται στερεότυπες κινήσεις, πράγμα που παρουσιάζεται και παρατηρείται συχνότερα σε επόμενους μήνες ανάπτυξης ( δηλ. στους 24 μήνες). Επομένως η απουσία στερεότυπων κινήσεων δεν αποτελεί επιβεβαιωτικό παράγοντα απουσίας ΔΑΦ κατά την βρεφική ηλικία.

Επίσης παρατηρείται ότι τα τυπικά βρέφη χρησιμοποιούν κατά τους 12 πρώτους μήνες της ζωής μια ποικιλία νευμάτων/σημαδιών επικοινωνίας και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αυτά τα σημάδια και πριν επέλθει η ανάπτυξη της ομιλίας. Αντίθετα, τα βρέφη στα οποία αργότερα δόθηκε η διαγνωση ΔΑΦ, έτειναν κατά τους 12 πρώτους μήνες της ζωής να χρησιμοποιούν λιγότερα νεύματα/σημάδια επικοινωνίας.

Το εντατικό θεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης που ξεκινάει κάτω από την ηλικία των 3 ετών, συσχετίζεται με αισιόδοξα θεραπευτικά αποτελέσματα και αύξηση του δείκτη νοημοσύνης των βρεφών. Κατά την διάρκεια των τριων πρώτων χρόνων της ζωής, ο εγκέφαλος εμφανίζει την μεγαλύτερη πλαστικότητα του, δηλαδή δημιουργείται το σύστημα νευρώνων του εγκεφάλου και οι συνάψεις μεταξύ των νευρώνων.

Η πολύ πρώιμη παρέμβαση μεγιστοποιεί το δυναμικό των βρεφών και μειώνει σημαντικά τα συμπτώματα ΔΑΦ πριν την ολοκληρωτική παρουσίαση τους και την επιβεβαίωση της διάγνωσης.

Σε αυτές τις πολύ μικρές ηλικίες, η παρέμβαση διευκολύνεται από την εκπαίδευση του γονέα ως θεραπευτή του παιδιού του, καθώς η εμπλοκή του γονέα αυξάνει την ποιότητα της αλληλεπίδρασης του με το βρέφος.

Η παρέμβαση εστιάζει στην κοινωνική επικοινωνία, όπως η παρακολούθηση των οικείων φωνών και των ερεθισμάτων του προσώπου, καθώς και στην απόκτηση βλεμματικής επαφής. Αν και η βλεμματική επαφή, ως δεξιότητα, κατακτάται εως τον 6ο μήνο, τα βρέφη με κίνδυνο εμφάνισης ΔΑΦ μειώνουν αυτή την δεξιότητα μεταξύ 2-6 μηνών.

 

AUTISM 300X300px 2019 2020

 

H θεραπευτική παρέμβαση με τουβλάκια Lego (LEGO®-based therapy) είναι ένα κοινωνικό αναπτυξιακό πρόγραμμα για άτομα με αυτισμό ή συναφείς επικοινωνιακές δυσκολίες.

Τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν μοντέλα από τουβλάκια Lego και μέσω αυτής της διαδικασίας έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, όπως την ενναλαγή της σειράς, την συνεργασία και την κοινωνική επικοινωνία.

Η παρέμβαση μεσω Lego μπορεί να γίνει ατομικά ή ομαδικά και ο θεραπευτής διευκολύνει την διαδικασία, χωρίς όμως να την κατευθύνει. Ο στόχος είναι τα παιδιά να απολαμβάνουν την ενασχόληση με τα τουβλάκια Lego, να περνούν όμορφα και ταυτόχρονα να εξελίσσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

Σε μια συνεδρία Lego

Οι συνεδρίες κατασκευής μοντέλων μέσω Lego είναι ευέλικτες, καθώς δεν έχει σημασία τι θα κατασκευάσουν τα παιδιά αλλά πως θα συνεργαστούν για να το κατασκευάσουν.

Κάθε παιδί έχει έναν διαφορετικό ρόλο. Οι ρόλοι που αναλαμβάνουν τα παιδιά είναι:

Μηχανικός: περιγράφει τις οδηγίες κατασκευής

Προμηθευτής: βρίσκει τα κομμάτια

Χτίστης: κατασκευάζει το μοντέλο, με βάση τις οδηγίες του μηχανικού και τα κομμάτια που του έχει δώσει ο προμηθευτής.

Αρχικά τα παιδιά κατασκευάζουν δομημένα μοντέλα, βλέποντας τις οδηγίες από το εγχειρίδιο. Σταδιακά προχωρούν στην κατασκευή των δικών τους μοντέλων.

 

 

Αναζητούμε φοιτητή/φοιτήτρια λογοθεραπείας για να ξεκινήσει την πρακτική του/της άσκηση στο γραφείο μας.

Επικοινωνία είτε στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε τηλεφωνικά στο 2821071506.